جاذبه های طبیعیجزیره کیششهرها و شهرستان های هرمزگان

نخلستان های جزیره کیش

3.2/5 - (10 امتیاز)

 

جزیره کیش، به دلیل ویژگی آب و هوایی که دارد، پوشش گیاهی گرمسیری داشته و در اغلب جاهای این جزیره بوته زارها و درختان کم پشت دیده میشوند.

 

ولی درختانی که به وفور در جزیره کیش به چشم می آیند، درختان نخل هستند که در انواع مختلفی چون رزک ، زرد، دیری و غیره میباشند. ارتفاع این درختان نخل به ده تا بیست متر میرسد و با برگ های تیز و شکل زیبایی که دارند نظر همه را جلب میکنند. درختان نخل با بار خرمایشان از جاذبه های دیدنی شهرهای جنوب کشور به حساب می آید و جزیره کیش نیز مستثنی نبوده و با درختان و باغ های نخل خود گردشگران بسیاری را جذب میکند.

قدیمی ترین – زیباترین و در عین حال تنها ترین نخلستان جزیره کیش، نخلستان باغ بهشت است. این نخلستان زیبا در محله سفین قرار دارد و از گذشته های بسیار دور برای این جزیره باقی مانده است. مناظر فوق العاده چشمگیری که هنگام غروب خورشید در این نخلستان قابل مشاهده است همه را شگفت زده میکند و میتوانید عکس های بی نظیری بگیرید تا در خاطرات سفرتان به کیش ثبت شود.

 

سازمان منطقه آزاد کیش، خوشبختانه به فکر پوشش گیاهی این جزیره بوده و برای توسعه فضای سبز از درختان زیبای نخل بهره برده و نخلستان طلوع و غروب را  در شرق جزیره ایجاد کرده است.  نخل ها که در یک راستا و در فواصل معین کاشته میشوند، وقتی سر بر آسمان بلند میکنند منظره بسیار زیبایی را خلق میکنند که از تماشای آن سیر نخواهید شد.

 

گشت و گذار در نخلستان و در میان درختان نخلی که بار خرما دارند تجربه ای بی نظیر است و آرامش عجیبی را برایتان بهمراه دارد. با سفر به جزیره کیش، حتما به نخلستان هایش سری بزنید تا از نزدیک شاهد عظمت و زیبایی آنها بشوید. اگر به هنگام غروب در نخلستان باشید مناظری را میبینید که هیچگاه فراموش نخواهید کرد. درختان نخل در کنار خورشید سوزانی که رو به خاموشی میرود، صحنه های فوق العاده ای را به تصویر میکشد، که هرکسی را به عالم رویا میبرد.

 

اگر شانس با شما یار باشد، میتوانید برداشت خرما ها را نیز از نزدیک شاهد باشید. مردانی که از این درختان بلند بالا میروند و با ابزار مخصوص خوشه های رسیده خرما را از درختان نخل میچینند، بسیار زیبا و دیدنی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا