جاذبه های گردشگریجزیره کیششهرها و شهرستان های هرمزگان

جزیره فرور کوچک

5/5 - (1 امتیاز)

جزیره فرور کوچک جزیره‌ی کیش از جمله جزایر توریستی و جذاب در جنوب ایرانه که هرساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی هست. این جزیره‌ به حدی باشکوه و زیباست که به اون لقب خواهر خوانده‌ی دبی رو دادن. پس اگه قصد سفر داری نیازی نیس که متحمل هزینه زیادی برای رفتن به دبی بشی، میتونی همینجا از جزیره‌ی زیبای کیش دیدن کنی و از سواحل آرام، تفریحات متنوع، مناظر بکر، مجتمع‌ها و مراکز خرید لوکس و سایر جاذبه‌های دیدنی اون نهایت لذت رو ببری.

یکی از جاذبه‌های دیدنی کیش، جزیره‌ی فرور کوچکه که به اسم‌های بنی فارور و فرورگان هم شناخته میشه. این منطقه از جزایر غیرمسکونی در خلیج فارس به شمار میاد که در شمال غرب جزیره‌ی ابوموسی واقع شده. مساحت این جزیره حدود ۵ کیلومتر مربعه. اونچه که باعث جذابیت فارور کوچک شده قرار گرفتن اون در مسیر پرندگان دریایی مهاجره. فقط کافیه در فصل مناسب به این جزیره بیای تا پرندگانی که چمدون به دست دارن مهاجرت می‌کنن رو مشاهده کنی.

 

جزیره فرور کوچک

 

فارور زیستگاه گونه‌های متنوع پرندگان مهاجر و بومی هست و همین موضوع باعث جلب توجه گردشگران به سمت این جزیره شده. پوشش گیاهی در این منطقه رو عمدتا گیاهان شورپسند و خگیاهان خشکی پسند تشکیل میده

ریشه نام جزیره فرور کوچک

نام این آبخاست (جزیره) همان واژه پهلوی “فَروَر=Farvar” است که امروز به نادرستی “فروهر=Farvahr” می‌نویسند؛ و برخی به اشتباه این واژه را Furuhar* می‌خوانند. واژه “فَروَر” از دو بخش (فر=شکوه) و (ور=بهره‌مند) ساخته شده است که در کل به مانای کسی است که بهره‌مند از شکوه است. “فَروَر” مفهومی در آیین زرتشتیان است که همراه با نام “اهورامزداً می‌آید. نام استان “هرمزگان” به معنای “سرزمین اهورامزداً است که با نام آبخاست‌های “فَروَر بزرگ” و “فَروَر کوچک” هماهنگی مانایی دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا