جاذبه های گردشگریجزیره کیششهرها و شهرستان های هرمزگان

پارک شهر کیش

امتیازپست post

پارک شهر کیش از زیباترین و بزرگترین پارک‌های تازه تاسیس جزیره کیش به شمار می‌آید که به شما توصیه می‌شود در سفر به کیش از دیدن این پارک غافل نشوید. این پارک به علت برخورداری از فضای زیبا و امکانات بی‌نظیر لحظات شادی را در اختیار علاقه‌مندان و گردشگران تور کیش قرار می‌دهد.

مجموعه پارک شهر کیش در زمینی به مساحت 108000 متر مربع ساخته شد و از دوم فروردین 1393 به طور رسمی افتتاح شد و آغاز به کار کرد. دریاچه مصنوعی، پیست های زیبای دوچرخه سواری، مسیرهای ویژه اسکیت، زمین ورزش، میدان گل، آب نمایی زیبا همراه با موسیقی، سه محوطه بازی برای کودکان، غرفه‌های عرضه هنرهای سنتی مردمان بومی کیش، ایستگاه تندرستی، ایستگاه شطرنج و سازه های چادری از جمله امکانات پارک شهر کیش به شمار می‌آیند.

همچنین وجود دریاچه در کنار این پارک فضای مناسبی برای پیاده‌روی، قدم زدن فراهم کرده تا برای استراحت به رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های نزدیک این دریاچه بروید و در آن‌ها غذاهای محلی و ایرانی میل کنید. جالب است بدانید که نزدیک به 45 درصد از مساحت پارک شهر کیش به پوشش گیاهی اختصاص یافته است که با آب‌و‌هوای جزیره کیش تناسب دارند. بر روی دیوارهای پارک شهر کیش نقاشی‌های هنرمندان خوش ذوق ایرانی را می‌بینید که به طرز شگفت‌انگیزی آن را مزین کرده‌اند و جلوه‌ی خاصی به این پارک بخشیده‌اند.

در این پارک آلاچیق‌هایی زیبایی جهت اسکان و استراحت گردشگرانی که با تور کیش به این مکان سفر کرده‌اند تعبیه شده تا به راحتی بتوانند از فضا و هوای لذت‌بخش این پارک بهترین استفاده را ببرند. شما می‌توانید در پارک شهر کیش از اولین و بزرگترین دریاچه این جزیره که 20 الی 30 قایق پدالی دارد، در فضایی آرامش بخش به تفریح بپردازید و لذت قایق‌سواری را در این پارک تجربه کنید.

جالب است بدانید که طراحان پارک شهر کیش، به علت دمای بالای هوا در فصول گرم سال، برخی از محوطه‌های پارک شهر کیش (زمین بازی کودکان) را به شکل مسقف ساخته‌‌اند تا کودکان در فصول گرم سال به راحتی از امکانات زمین بازی این پارک لذت ببرند. در سال‌های اخیر سازمان منطقه آزاد کیش، برنامه‌های متفاوتی برای ایجاد شهربازی مدرن و هیجان‌انگیز پارک شهر کیش تدارک دیده تا فضای مفرح و شادی را برای پر کردن اوقات فراغت مردم جزیره و گردشگران فراهم کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا