جاذبه های طبیعیسیاهوشهرها و شهرستان های هرمزگان

تنگه پرستو هرمزگان

5/5 - (2 امتیاز)

تنگه پرستو هرمزگان مکانی فوق العاده زیبا و دیدنی که در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال بندرعباس در استان هرمزگان واقع شده است . برای رسیدن به این تنگه زیبا از بندرعباس به سمت سیرجان از شهر خارج شده ودوراهی سیاهو را به سمت سیاهو بروید . بعد از عبور از سیاهو به سمت روستای هماگ حرکت کنید . از ابتدای این روستا وارد این تنگه زیبا شوید و پس از عبور حدود ۵ کیلومتر درون این تنگه از روستای سیخوران از تنگه خارج می شوید .

تنگه پرستو هرمزگان

در هوای بسیار گرم جنوب کشورمان شنا کردن در رودخانه ای با آب خنک بسیار لذت بخش است .بیشتر طول مسیر را در آب خنک رودخانه شناکنان ادامه دهید و در ادامه این رودخانه به رودخانه جاماش می رسید .ضمنا در سفر به این تنگه باید لوازم ایمنی و دره نوردی را همراه خود داشته باشید چون بسیار به کار می اید . در ضمن تنگه پرستو هرمزگان به عنوان تمیز ترین تنگه جنوب کشورمان شناخته شده است .

 

 

دهستان سیاهو در شمال بندرعباس در فاصله ۷۵ کیلومتری بندرعباس یکی از دهستانهای استان هرمزگان می‌باشد که از شمال به شهرستان حاجی‌آباد، از جنوب به منطقه خورگو، از شرق به بخش احمدی و از غرب به دهستان گُهره و بخش فین منتهی می‌شود

شامل ۷۳ آبادی فعال و نیمه فعال است که عبارتند از: آبشور-آب محمدی-آقاسین بالا-آقاسین پائین- بَرِجَهر- بَنگِلایان- بُنُو- بیخ- پاکَم- پاگَرد- پاگَرو- پَتکُنان بالا- پَتکُنان پایین- پُشت بَندسغ- پُشته چاهو- تَل سُورو- تَل گِردو- تُوتَنگ- جغدر بالا- جغدر پایین- جذرآباد- چاه شور- چاه کَل- چیل جغدر – خِرسین- دِتُوناصری- دَرگَز- دَرگیران- دَقِ فینو- دَنوکی- دوکوه- دَهرِز-رَباط- رودشور- زاکین- زَردان- زَروکان- زَنکُوتَه- زیارت پاکوه- سَرخا- سَردَرو- سَرکَم- سِغ- سَلَرد- سیاهو- سیخوران بالا- سیخوران پایین- طیفکان- فُورخُورج- قدمگاه علی – کُروکان- کَلاتَک- کُلوچان- کلیتوییه – کَم اشِنُو- کُووه سفلی- کووه علیا- گِروسیاهان- گَری گُوری- گودِ بونگِرد- ماشاری- ماشکار- میروئیه- نامدر بالا – نامدَر پایین- نَرینگان- نِیُومِر- وایکان- هُماگ بالا- هُماگ پایین- هِزارتا- هِمَت آباد- هَواران. از میان ۷۳ روستا ی دهستان سیاهو۱۴ روستا دارای طرح هادی می‌باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا