جاذبه های گردشگریجزیره کیششهرها و شهرستان های هرمزگان

کشتی یونانی کیش

امتیازپست post

آنچه که به عنوان کشتی یونانی می شناسیم، کشتی به گل نشسته ایست که در 4 مرداد 1345 در نزدیکی روستای باغو  از حرکت ایستاد و برای همیشه در آب های خلیج فارس ماندگار شد. این کشتی انبوهی از ذخایر نفتی را در خود داشت و دارای ارزش بسیاری بود. خدمه مجبور به ترک کشتی شدند و بار آن نیز تخلیه شد. تلاش های بسیاری برای بیرون کشیدن کشتی از آب انجام دادند؛ اما بعد از گذشت 80 روز و تلاشِ بی پایان یدک کش هلندی به نام اورینکو، هیچ نتیجه ای حاصل نشد. در نهایت کشتی همان جا باقی ماند چرا که هزینه سرسام آور برای حفظ آن اصلا مقرون به صرفه نبود. هیچ کس تا به امروز نتوانسته دلیل به گل نشستن این کشتی را کشف کند و این بخش از سرنوشت آن هنوز در هاله ای از ابهام است.

بومیان جزیره می گویند که یونانی ها پس از ترکِ کشتی آن را آتش زده و شاهد سوختن آن بوده اند. این روایت می تواند درست باشد چرا که امروزه هیچ عنصر غیر فولادی در بدنه و عرشه کشتی به چشم نمی خورد.

امروزه این لاشه به جا مانده از تاریخ، در میان بومی ها به عروس یونانی شهرت یافته و به یکی از دیدنی های جزیره کیش تبدیل شده است.

 

مهم نیست که در طول روز کدام یک از دیدنی ها و تفریحات کیش را انتخاب می کنید؛ اما حتما برای لحظات پایانی روز زمانی را به بازدید از کشتی یونانی و تماشای غروب آفتاب در کنار آن اختصاص دهید. در اینجا منظره ای حیرت انگیز از غروب پیش روی تان قرار می گیرد که تا آخر عمر آن را فراموش نمی کنید.

 

 

کشتی یونانی سوژه خوبی برای عکاسی به شمار می رود. فرقی نمی کند که یک عکاس حرفه ای باشید یا تنها با گوشی موبایل خود عکاسی کنید، در هر صورت با کمی ذوق و خلاقیت می توانید تصاویر خاصی را از کشتی یونانی به ثبت برسانید و یادگاری ویژه ای را با خود به خانه ببرید. کمی در ساحل قدم بزنید و زوایای مختلف را برای عکاسی امتحان کنید تا بهترین اثر نصیبتان شود.

یکی از سوژه های جالب توجه عکاسی، ساعتی است که در نزدیکی کشتی یونانی قرار دارد و به شکل سُکان کشتی است. افراد بسیاری به هنگام بازدید از کشتی یونانی در کنار این ساعت می ایستند و عکس یادگاری خود را به گونه ای متفاوت ثبت می کنند. البته مجسمه ها و سازه های دیگری نیز در نزدیکی کشتی وجود دارند که هر یک به نوبه خود می توانند جلوه خاصی به عکس های تان بدهند.

 

پارک ساحلی کشتی یونانی

وجود کشتی یونانی بهانه ای شد تا یک پارک ساحلی در نزدیکی آن احداث شود و امکانات متنوعی را در اختیار بازدیدکنندگان این کشتی به گل نشسته بگذارد. این پارک در مساحتی بالغ بر 60 هزار مترمربع در محوطه ساحلی این کشتی در حال ساخت است؛ البته بخشی از آن بهره برداری شده که شامل محوطه سازی و احداث آمفی تئاتر رو باز با مساحت ۸۰۰ متر مربع می شود.

می توانید در این پارک به سراغ غرفه های کرایه دوچرخه بروید و یک تجربه متفاوت را برای خود رقم بزنید. همچنین می توانید از پارکینگ این پارک نیز استفاده کنید و پس از پارک ماشین در آن، با خیال راحت به سوی کشتی یونانی بروید. بوفه این پارک به شما امکان می دهد تا خوراکی ها و تنقلات مورد نیازتان را بخرید.

قرار است در آینده، این پارک امکاناتی همچون کافه تریا، رستوران ایرانی و لبنانی، ایستگاه های کرایه اسکیت و فروش محصولات ورزشی را نیز در خود داشته باشد و به بازدیدکنندگان خدمات ارائه دهد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا