جزیره قشمشهرها و شهرستان های هرمزگانهتل ها

هتل سان سیتی قشم

امتیازپست post

هتل سان سیتی قشم، در سال ۱۳۹۲ به بهره برداری رسیده و از هتل های نوساز جزیره قشم است. موقعیت مکانی خوبی دارد و در مرکز شهر واقع شده و به مراکز خرید معروف قشم نظیر بازار بین المللی ستاره، مجتمع سیتی سنتر، پردیس و فردوسی نزدیک است؛ همچنین دسترسی به خوبی پارک ساحلی زیتون با انواع تفریحات آبی دارد. هتل در مجموع ۳۲ اتاق و سوئیت دارد، واحد های اقامتی آن شیک، تمیز، راحت و نورگیر هستند و در مجموع گزینه مناسبی برای اقامت در جزیره قشم است.

امکانات هتل سان سیتی قشم

هتل سان سیتی پرسنل مجرب و کارآزموده ای دارد و امکانات و خدمات رفاهی مناسبی را نیز برای میهمانان خود فراهم کرده است؛ از مهمترین آنها می توان اشاره کرد به تلفن، تلویزیون، یخچال، مینی بار، صندوق امانات، تهویه مطبوع، سرویس بهداشتی فرنگی (بعضی از واحدهای اقامتی)، اینترنت در لابی، سیستم اعلام حریق، خدمات بیدار باش، روم سرویس، تاکسی سرویس و آسانسور

آدرس هتل سان سیتی قشم:

قشم، چهارراه پردیس، خیابان فلسطین شرقی، نبش کوچه سینا1

 

هتل سان سیتی قشم

 

هتل سان سیتی قشم

 

 

جزیره قشم در عصر ساسانی

جزیره قشم در دوران ساسانیان ابرکاوان (Abarkāvān) خوانده می‌شده‌است.در واقع واژهٔ «کاوان»، که در زبان پارسی میانه به معنای «از تبار کاوه» است، به صورت یک اسم شخص در منابع یافته می‌شود. ممکن است که این نام به شکل درگاهان / درگوان، که به روستایی در کرانهٔ شمالی جزیرهٔ قشم، ۲۱ کیلومتری (۱۳ مایلی) غرب شهر قشم اطلاق شده‌است، برجای مانده باشد. به نوشتهٔ اصطخری و ابن حوقل، ابرکاوان جزئی از کورهٔ اردشیر خرهٔ استان فارس بود.

در ۲۳ ق. / ۴۴–۶۴۳ م. فرمان‌دار عرب بحرین و عمان، عثمان بن ابوالعاصی ثقفی، سپاهی را برای تسخیر این جزیره گسیل داشت؛ جمعیت این جزیره بیش‌تر از قبیلهٔ عبدالقیس ترکیب یافته بود. مرزبان کرمان در آن جا استحکاماتی را به همراه نیرویی کوچک نهاده بود اما در پی درگیری با اعراب به قتل رسید. آن گاه مسلمانان تهاجمات خود را به سوی جنوب ایران پیش بردند و در تَوّاج فرود آمدند.

ابرکاوان در اوایل عصر اسلامی، سرزمینی شکوفا و پررونق و برخوردار از شهری آباد و روستاهایی بسیار با کشتزارهایی پربار، درختان خرما و دیگر درختان میوه بود. شهر یک مرکز فعال دریانوردی – تجاری (و منبع آب شیرین برای کشتی‌ها) بود. مسجدی که فاتحان عرب بنا کرده بودند در ۳۳۳ ق. / ۴۵–۹۴۴ م. هنوز پا بر جا بوده‌است (حدود العالم؛ مروج الذهب).

نزدیک به اواخر عصر اموی، این جزیره به پناهگاه خارجیان مبدل شده بود. در عصر یاقوت حموی (درگذشتهٔ ۱۲۲۹ م) جزیرهٔ ابرکاوان شکوه و آوازهٔ پیشین خود را به گستردگی از دست داده بود به‌طوری‌که هیچ‌کس نتوانسته بود به او جایگاه و موقعیت درست و دقیق جزیره را بگوید.[

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا