جزیره قشمشهرها و شهرستان های هرمزگانصنایع دستی

صنایع دستی روستای شیب دراز

امتیازپست post

روستای شیب دراز در 48کیلومتری غرب شهر قشم و یکی از جنوبی ترین نقطه جزیره قشم و نزدیک ترین روستا به جزیره هنگام است که دارای سواحلی است که زادگاه لاک پشت های پوزه عقابی محسوب می شود، این لاک پشت ها هرساله هزاران کیلومتر را در اقیانوس ها طی می کنند تا خود را به سواحل شیب دراز رسانده و تخم گذاری کنند، زیست گاه های مرجانی و سواحل ماسه ای این روستا محیط دلپذیری را برای ادامه حیات این لاک پشت ها فراهم آورده و همه ساله گردشگران و علاقه مندان زیادی برای تماشای تخم گذاری این لاک پشت ها به روستای شیب دراز قشم سفر می کنند.

مردم این روستا همچون سایر اهالی جزیره بسیار خونگرم و مهمانوازند. اغلب اهالی از پذیرایی گردشگران در منازل خود لذت می برند و این اشتیاق پس از اجرای مراحل مختلف پروژه های مربوط به لاکپشت پوزه عقابی افزایش پیدا کرده است.

بانوان روستای شیب دراز هنرمندانه دوختهای زیبایی خلق میکنند که توانسته اند با این هنر منبع درآمدی برای خود و خانواده فراهم کنند بانوان هنرمند این روستا با اشتغال مستقیم در صنایع دستی ضمن حفظ هویت فرهنگی خود زمینه جذب گردشگران را به این روستا فراهم ساخته اند.

گلابتون دوزی، خوس دوزی، شک بافی، برقع سازی، لچک سازی، توربافی، گرگوربافی، سبد بافی، گلیم بافی و تاکسیدرمی و تزیینات بر روی انواع صدف از جمله صنایع دستی است که می توان نام برد

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا