بندرعباسشهرها و شهرستان های هرمزگان

سینما ستاره شهر بندرعباس

امتیازپست post

سینما ستاره شهر بندرعباس یکی از سینماهای شهر بندرعباس است که در مرکز این شهر در میدان ۱۷ شهریور (شهربانی سابق) واقع شده‌است.

سینما ستاره‌شهر واقع در مجتمع تجاری، فرهنگی ستاره شهر است و این مجتمع سال ۱۳۸۶در زمینی ساخته شد که پیش از آن سینما شهرزاد قرار داشت.

سینما شهرزاد سال ۱۳۳۴ به عنوان اولین سینمای استان هرمزگان تأسیس شد و در افتتاحیه آن فیلم چهارراه حوادث ساخته ساموئل خاچیکیان به نمایش گذاشته شد.

سینما ستاره‌شهر بندرعباس در سال ۱۳۹۲میزبان برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان هرمزگان بوده‌است.

تیر ماه ۱۳۹۴ سینما ستاره شهر که تنها سینمای فعال در بندرعباس بود به دلایلی که از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اعلام شدهمچون «نداشتن پارکینگ مناسب و مشکل رفت و آمد شهروندان» تعطیل شد و تجهیزات آن به سینما ستاره‌جنوب واقع در بلوار ساحلی بندرعباس منتقل شد.

فروردین ماه ۱۳۹۶ پس از حدود دو سال تعطیلی، این سینما باردیگر با مدیریت و رویکردی جدید فعالیت‌اش را آغاز کرد.این سینما که متعلق به بخش خصوصی است ۲۲۲ نفر ظرفیت دارد.
مکان:بندرعباس، خیابان امام خمینی، میدان ۱۷ شهریور
مالک:احمد اسفندنیا
اداره کننده:احمد اسفندنیا
نوع :داخل سالنی
ظرفیت :سالن اصلی (۲۲۲ نفر)
تأسیس: ۱۳۸۶
بازگشایی: ۱۳۹۶

 

سینما ستاره شهر بندرعباس

 

بَندَرعَبّاس مرکز استان هرمزگان و یکی کلان‌شهرهای رسمی ایران است که در جنوب ایران قرارگرفته است. شهر بندرعباس پس از شهر شیراز، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر در جنوب ایران است. شهر بندرعباس مرکز شهرستان بندرعباس و یکی از نام‌های پیشین آن بندر گمبرون بوده که با لشگرکشی شاه عباس یکم و بیرون راندن پرتغالی‌ها از ایران نامش به بندرعباس تغییر یافته‌است.

بندرعباس بزرگترین بندر ایران است، علاوه‌بر آن مجتمع بندری شهید رجایی و بندر شهید باهنر به‌عنوان نقطه اتکای اقتصاد ایران در جهت جابه‌جایی کالا و نیز وجود کارخانه‌های پرشمار و بزرگ صنعتی؛ بندرعباس را به شهری مهم در زمینهٔ بازرگانی و صنعت کشور همچنین منطقه مبدل کرده‌است.

فاصله بندرعباس تا تهران ۱۲۸۷ کیلومتر، تا تبریز ۱۸۰۰ کیلومتر ، تا اصفهان ۹۳۳ کیلومتر، تا شیراز ۵۷۷ کیلومتر و تا کرمان ۴۹۱ کیلومتر است.

بندرعباس به دلیل شرایط ویژه خود همواره پذیرای مهمانان بسیاری از همه نقاط ایران است و جمعیت این شهر در فصل‌های مختلف سال متفاوت است و همین شرایط موجب شده تا این شهر به یکی از مقصدهای گردشگری دریایی جنوب کشور تبدیل شود.

در سال ۱۶۲۲ میلادی، سپاهیان شاه‌عباس با فرماندهی سردار ایرانی امام‌قلی خان توانستند پرتغالی‌ها را در جنوب شکست دهند و به افتخار این پیروزی گمبرون به بندرعباس تغییر نام یافت. شهردار کنونی شهر بندرعباس عباس امینی‌زاده است که از شهریور ۱۳۹۲ تاکنون این مسئولیت را برعهده دارد. امام جمعه کنونی شهر بندرعباس محمد عبادی‌زاده است که از تیر ۱۳۹۸ تاکنون این مسئولیت را برعهده دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا