بندر لنگهجاذبه های طبیعیشهرها و شهرستان های هرمزگان

بیابان سایه خوش

امتیازپست post

منطقه بیابانی سایه خوش در استان هرمزگان واقع است. این منطقه بیابانی در غرب روستایی به همین نام قرار گرفته است. روستای سایه خوش از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه در ۴۰ کیلومتری جنوب خمیر و ۵۵ کیلومتری بندرلنگه قرار دارد. دسترسی به این منطقه از طریق جاده ارتباطی بندر لنگه به بندرعباس میسر است. معروفیت این منطقه پس از انتشار عکسی از کلوتهای این بیابان توسط آقای میلانی دو چندان شد.

بندر لنگه یکی از بنادر مهم و قدیمی ایران است که به دلیل مرواریدهای خوبی که از آنجا صید می‌کردند، آن را به نام بندر مروارید نیز می‌شناختند. تصور بیابان در کنار دریا شاید کمی عجیب و دور از ذهن باشد اما بیابانی در ایران با نام سایه خوش در مجاورت خلیج فارس قرار گرفته است. اینجا می‌توانید به فاصله کمی از خلیج فارس به بیابان بروید و زیبایی‌ها و سکوت کویر را تجربه کنید.

این جاذبه به دلیل بیابانی بودن تا مدتی پیش ناشناس بود. اما با انتشار عکس‌های کلوت‌های آن در شمار زیباترین جاذبه‌های طبیعی قرار گرفت. کلوت پدیده‌ای منحصر به فرد است که بر اثر عوارض طبیعی در کویر ایجاد می‌شود. این پدیده مانند مجسمه‌ها و ستون‌های بی‌نظیری سرتاسر کویر قرار می‌گیرند و آن را به فضایی رمز آلود تبدیل می‌کنند.«بیابان سایه خوش» مرکز مهمی از اجتماع کلوت‌های لایه لایه و زیباست.

منطقه سایه خوش که از جاذبه های گردشگری بندرلنگه میباشد،از سواحل بسیار زیبایی به دلیل مجاورت با خلیج فارس بر خوردار است. ساحل مهتابی یکی از زیباترین این سواحل است.پیش از انقلاب ایران در این ساحل اسکله بوده است و افرادی در این ساحل زندگی می کردند. کلوت‌های خوش تراش آن که بر اثر فرسایش باد و آب شکل گرفته‌اند، شمایل عجیبی به آن داده‌اند که در کمتر جای جهان می‌توان یافت. نخلستان‌های بسیار زیبایی از ان دوره بجا مانده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا