پارسیانجاذبه های تفریحیشهرها و شهرستان های هرمزگان

شهر کوشکنار

امتیازپست post

شهر کوشکنار مجموعه تفریحی گردشگری شهرستان پارسیان با ترکیب عناصر طبیعی محیط پیرامون، زیبایی خاص خود را دارد و در همه فصول سال  پذیرای گردشگران عزیز است. شهر کوشکنار که در غرب شهرستان هرمزگان و درهمسایگی استان بوشهر قرار دارد دارای مناطق تفریحی و گردشگری طبیعی فراوانی است. ازجمله نقاط تفریحی این شهر ، پارک شهروند، مجموعه تفریحی گردشگری تبن، ساحل الپی و… است. نام قدیم شهر کوشکنار ” قَصر کُنار ” بوده است که قلعه‌های تاریخی مرکز شهر نشان از حکومت قبیله آل حرم دارد. ساکنین این شهر سنی مذهب هستند و به زبان کوشکناری لاری تکلم می‌کنند.

این شهر که در غرب استان هرمزگان واقع‌شده است، متعلق به شهرستان پارسیان است. این شهر درگذشته مقر حکومت آل حرم بوده است و قلعه‌ های متعدد کاه‌گلی که در وسط شهر وجود دارد دلیل بر اثبات حکمرانی آل حرم است. ساکنین این شهر که سنی مذهب هستند به زبان فارسی کوشکناری لاری صحبت می‌کنند. وجه‌ تسمیه این شهر از درخت کنار است که به‌ وفور در این منطقه یافت می‌شود. این شهر  به سبب سواحل آفتابی و چشم‌اندازهای بی‌نظیر، هوای معتدل، جزیره‌های فراوان، تپه‌های شنی و ترکیب پدیده‌های طبیعی دریا، دشت و کوه در این شهر باعث شده است تا این منطقه به‌عنوان یکی از مناطق اکو توریسم کشور در تمام فصول سال شناخته شده باشد.

 

مسیر دسترسی و اقامتگاه
اگر قصد سفر به دیار نخل و خورشید و بازدید از مجموعه تفریحی گردشگری کوشکنار رادارید. استان هرمزگان، این شهر از توابع شهرستان پارسیان با آغوشی گرم پذیرای شماست. به همین منظور به بندر تبن سفر کنید و در 6 کیلومتری از آن به شهر قَصر کُنار بروید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا