بندر خمیردانستنی های هرمزگانشهرها و شهرستان های هرمزگان

کارخانه سیمان هرمزگان

3.7/5 - (46 امتیاز)

کارخانه سیمان هرمزگان در ۸۰ کیلومتری جنوب غربی بندرعباس و نزدیکی شهر ساحلی بندر خمیر در کرانه آبهای نیلگون خلیج فارس قرار گرفته است. برخورداری از ذخایر فراوان و مناسب مارل و سنگ آهک و فاصله اندک آن تا اسکله های شهید رجایی و باهنر و دسترسی آسان به آبهای آزاد، موقعیت ممتازی به شرکت بخشیده است. طرح اولیه کارخانه معادل ۳۰۰۰ تن در روز در نظر گرفته شده بود که بدلیل نیاز استان هرمزگان و استانهای همجوار همچنین امکان تولید محصولات، ظرفیت طرح به میزان دو برابر افزایش یافت. خط یک با ظرفیت روزانه ۳۰۰۰ تن کلینکر در سال ۱۳۷۶ و خط دو با ظرفیت مشابه در سال ۱۳۷۸ به بهره برداری رسید. در حال حاضر کارخانه سیمان هرمزگان یکی از بزرگترین کارخانجات سیمان کشور بوده و از جایگاه ویژه ای در صنعت کشور برخوردار است.

این شرکت جهت اطمینان از کیفیت محصولات تولیدی، اقدام به تجهیز آزمایشگاه های شیمی، فیزیک و X-ray با بهترین امکانات روز و کنترل مداوم تمامی خطوط تولید از معادن تا  بارگیری سیمان نموده است.  کیفیت خدمات و نتایج ارائه شده در این آزمایشگاه ها باعث کسب گواهینامه تایید صلاحیت به عنوان آزمایشگاه همکار از سازمان ملی استاندارد از سال ۱۳۸۷ گردیده است.

سیمان هرمزگان در راستای ارتقاء سطح مدیریت در شرکت از سال ۲۰۰۳ تا کنون موفق به پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت، محیط زیست، ایمنی و بهداشت شده است که اخذ گواهینامه های مربوط به صورت مستمر از موسسه IMQ ایتالیا موید این مطلب می باشد.

این شرکت  به عنوان نخستین شرکت سیمانی موفق به اخذ سیستم مدیریت جامع در استاندارد ملی ایران ISIRI۱۳۰۰۰ که علاوه بر موارد فوق شامل مدیریت استراتژیک و سازماندهی محیط کار ۵S شده است.

 

سیمان هرمزگان در طی سالهای گذشته بارها موفق به اخذ نشان واحد نمونه صنعتی، واحد نمونه کیفیت،  واحد نمونه محیط زیست، صادر کننده نمونه، لوح تقدیر برای عملکرد مناسب در شاخص های بهره وری و … شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا