جاذبه های تاریخیجزیره کیششهرها و شهرستان های هرمزگان

دره پرتغالی‌ ها

3/5 - (2 امتیاز)

دره پرتغالی‌ ها اگر قصدتان سفر به جزیره کیش است، توصیه می کنیم حتما سری به دره پرتغالی ها بزنید. این دره پوشش گیاهی منحصر به فردی دارد که از دیدن آن همه سرسبزی و زیبایی شگفت زده می شوید.

بیشتر شهرت این دره به خاطر وجود درختی قدیمی به نام درخت سبز است که 600 سال قدمت دارد.

این درخت که یک انجیر کهنسال است، به نام های درخت لور و درخت انجیر معابد نیز نامیده می شود. مردمان کیش این درخت را بسیار مقدس می دانند و برای رسیدن به حاجت های خود، به این درخت دخیل می بندند.

زیستگاه اصلی درخت لور، هند و آسیای شرقی است. این درخت در دوره ایلخانی و تیموری به ایران آورده شده و امروزه می توانید این درخت را در قشم، کیش و سواحل خلیج فارس ببینید.

این درخت در آب و هوای شرجی رشد می کند. شاخه هایش به سمت پایین رشد می کنند و با رشد و پایین آمدن به تدریج به زمین می رسند و در خاک ریشه می دوانند. پس از آن خود را به تنه درخت متصل می کند و به تدریج جزئی از آن می شود.

 

دره پرتغالی‌ ها

 

این درخت تنه ای قطور با شاخه های درهم تنیده دارد که و ظاهری زیبا و اسرارآمیز دارد. در واقع عامل اصلی گردشگری منطقه دره پرتغالی ها، درخت سبز کیش است.

امکانات دره پرتغالی‌ ها

با توجه به این که دره پرتغالی ها مکانی برای جذب توریست شده است، در اطراف آن امکانات زیادی برای بازدید کنندگان فراهم شده است.

در اطراف درخت سبز، پارکی تاسیس شده است که پارک درخت سبز نام داشته و امکانات زیادی در آن برای گردشگران فراهم شده است.

از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

صندلی هایی برای رفع خستگی
آلاچیق های برای استراحت
اجاق هایی برای درست کردن کباب
رستوران
بوفه
امکانات بهداشتی

جاذبه های گردشگری در دره پرتغالی ها

دو مکان تاریخی آب انبار کیش و شهر تاریخی حریره در دره پرتغالی ها واقع شده اند که هر دو از مکان های ارزشمندی هستند که تاریخ کیش را بازگو می کنند.

 

دره پرتغالی‌ ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا