اقامتگاه ها بوم گردیجزیره قشمشهرها و شهرستان های هرمزگان

اقامتگاه بوم گردی خانه دوست سوزا

5/5 - (1 امتیاز)

اقامتگاه بوم گردی خانه دوست قشم با زیربنایی بالغ بر 1400 متر مربع در 35 کیلومتری جزیره و در شهر ساحلی سوزا واقع شده است. اقامتگاه خانه دوست ساختمانی با قدمت 80 ساله است که پس از مرمت و بازسازی در دی ماه سال 1396 به عنوان اقامتگاه بومگردی فعالیت خود را آغاز نمود.

اقامتگاه بوم گردی خانه دوست در طبقه ای همکف و با 10 باب اتاق تعبیه شده است که تمامی اتاق ها دارای سبکی سنتی و معماری متناسب با اقلیم مردمان خونگرم قشم می باشند. اقامتگاه سنتی خانه دوست به سبب قرار گیری در شهر سوزا دسترسی به اماکن دیدنی بسیاری را با فاصله ی کوتاه تری نسبت به قشم فراهم می سازد و دسترسی به ساحل دریا و تماشای آب های نیلگون خلیج فارس با فاصله ی 700 متر میسر می باشد. میهمانان گرامی می توانند علاوه بر اقامت در محیطی نوستالژیک از جاذبه های گردشگری بی مثال قشم نظیر دره ستارگان با فاصله 18 کیلومتر، جزیره ناز با فاصله ی 4.5 کیلومتر و جزیره هنگام با فاصله ی 40 کیلومتر دیدن نمایند، لازم بذکر است فواصل عنوان شده تا اسکله های مرتبط به این جزایر در نظر گرفته شده است لذا برای دسترسی به جزایر مذکور از اسکله باید فاصله ای با قایق طی شود.

افراد سالمند و خانواده هایی که کودک خردسال به همراه دارند توجه نمایند که اقامتگاه خانه دوست قشم در بخش ورودی به اتاق ها دارای تعدادی پله می باشد. همچنین به دلیل حفظ سبک سنتی، اتاق های اقامتگاه فاقد تخت می باشند و تمامی اتاق ها به جزء اتاق های بادگیر و دره ستاره ها فاقد سرویس بهداشتی و حمام در داخل اتاق هستند و میهمانان محترم بایستی از قسمت عمومی که در محوطه تعبیه شده است استفاده نمایند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا