جاذبه های تفریحیجزیره کیششهرها و شهرستان های هرمزگان

پارک ساحلی مرد ماهیگیر

امتیازپست post

 

در جزیره زیبای کیش اگر به سمت سواحل شرقی جزیره بروید با مجسمه بزرگی به طول 12 متر روبرو خواهید شد. این مجسمه ماهیگیر نمادی از مردم ساحل نشین شرق جزیره را تداعی می کند. مجسمه  مرد ماهیگیر زیبا در پارک ساحلی ماهیگیر قرار دارد این پارک 4 هزار متر مربع مساحت دارد و مرد ماهیگیر دارنده رکورد بزرگترین مجسمه فیگوراتیو کشور است. در پارک ساحلی ماهیگیر دو آب نما در دو جهت شرقی و غربی پارک بناشده و این دو آبنما توسط یک جوی آب صد متری به هم متصل شده اند. استراحتگاه های زیبا زیر سایه درختان تنومند سواحل کیش هر رهگذری را برای کسب آرامش دقایقی به استراحت دعوت می کند.

وقتی که شما به همراه خانواده پای بر سنگفرش سنتی این پارک زیبا که می گذارید احساسی آرامشی توام با نشاط به سراغتان می آید. گفتنی است ایجاد جاذبه های جدید در سواحل کیش با هدف خلق فضاهای جدید در محیطهای ساحلی از جمله برنامه های عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش است و تا کنون پارک های مختلفی با کار بریهای متنوع برای خانواده ها در سواحل کیش بنا شده است.

 

اما در باره مجسمه مرد ماهیگیر بد نیست بدانیم این مجسمه با ارتفاع 12 متر در مدت زمان 3 ماه توسط 4 هنرمند ایرانی در مشهد مقدس و در سه کارگاه ساخته شد. این مجسمه از12 لایه فایبرگلاس با ضخامت حدود 3 سانتی متر به همراه رزین ساخته شده وحاوی 6 تن آهن است که درقالب 11 قطعه به جزیره کیش حمل و سپس مونتاژ شده است. همچنین به منظور ایستایی این مجسمه با 18 تن بتن ریزی درپاهای اثر و فوندانسیون بتنی 30مترمکعبی، درسه مرحله در ساحل شرقی کیش جنب سالن همایشهای بین المللی کیش نصب شده است. سامان توکلی، محمد حسین ماموریان، مصطفی سلطانی و هاشم شفیعی چهار هنرمند سازنده این اثر زیبا هستند که از اواسط دی ماه سال 93 کار خودرا آغاز کرده و 28 اسفند مراحل ساخت آن به پایان رسید. طرح ساخت مجسمه ماهیگیر پس از بررسی بین سه ماکت مختلف پیشنهاد شده با ایجاد برخی تغییرات تایید و وارد مرحله ساخت شد. درساخت این مجسمه پس از بررسی ومطالعات مشاوران از مصالح و موادی استفاده شده است که قابلیت ماندگاری درشرایط اقلیمی جزیره کیش را داشته باشد. گفتنی است 38 اثر هنری زیبا درحوزه المانهای شهری درجزیره کیش وجود دارد که هریک سوژه ای جالب توجه برای شهروندان و گردشگران است. این آثار از بین 180 اثر پیشنهادی که توسط هنرمندان کشور خلق شده بود برگزیده ٫ ساخته و نقاط مختلف جزیره کیش نصب شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا