بندرعباسشهرها و شهرستان های هرمزگانمراکز خرید

مرکز خرید سیتی سنتر بندرعباس

امتیازپست post

مرکز خرید سیتی سنتر بندرعباس:  بندرعباس مراکزخرید متعددی را در خود جای داده و خرید کردن یکی از محبوب ترین تفریحات گردشگران در این شهر است. مرکزخرید سیتی‌سنتر هم یکی از بهترین مراکز خرید بندرعباس به شمار می‌رود. این مرکزخرید با الهام از معاری سنتی و شرایط اقلیمی منطقه در سال 1384، در زمینی به مساحت 4500 مترمربع احداث شد. سیتی‌سنتر بیش از 500 فروشگاه را در خود جای داده است و انواع اجناس از جمله پوشاک بانوان و آقایان، موبایل، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، عطر، بدلیجات و … را به فروش می‌رساند.

همچنین مرکز خرید سیتی سنتر بندرعباس، امکانات متنوعی مانند پارکینگ، رستوران، کافی‌شاپ، فضای بازی برای کودکان، ایستگاه تاکسی (در ورودی مرکزخرید) و دوربین مداربسته دارد که امکان خریدی آسان را برای افراد فراهم می‌کنند.

مرکز خرید سیتی سنتر بندرعباس

 

نام بندرعباس

در سال ۱۶۲۲ میلادی شاه عباس توانست با کمک انگلیسی‌ها و سردار ایرانی امام قلی خان پرتغالی‌ها را شکست دهد. به افتخار این پیروزی بندر گمبرون به بندر عباس تغییر نام داد. در تقسیمات فعلی کشوری شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان و یکی از مهم‌ترین مراکز راهبردی و بازرگانی ایران در جوار خلیج فارس و دریای عمان می‌باشد.

جمعیت و مذهب

جمعیت بندرعباس را نمی‌توان به طور دقیق عنوان کرد زیرا از بومیان و مهاجرین تشکیل شده و تعداد مهاجرین بنا به فصول سال متغیر است اما به استناد بر سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت شهر بندرعباس ۶۸۰.۳۶۶ نفر اعلام شده است

مردم بندرعباس اکثریت مسلمان و از پیروان مذاهب شیعه و سنی هستند. اهل سنت بیشتر در محله‌های اوزی‌ها و سورو و شغو (شهرک توحید) زندگی می‌کنند.

زبان: گویش بندری

زبان اهالی بندرعباس بندری که یکی از گویش‌های زبان فارسی است که ویژگی‌های فارسی کهن را حفظ کرده‌است.

از سوی دیگر به خاطر روابط بازرگانی شماری از وام‌واژه‌های اروپایی (نمونه:tawāl، از واژه towel انگلیسی به معنی حوله) و عربی، هندی نیز در آن دیده می‌شود. در بندرعباس به دلیل تنوع قومی و نژادی نیز این گویش در محله‌های مختلف آن نظیر نایبند خواجه عطا، سورو، پشت شهر ومغ ناخا (نخل ناخدا)، شغو (شهرک توحید) شهرها و روستاهای کوچک اطراف با لهجه‌های مختلف صحبت می‌شود

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا