اقامتگاه ها بوم گردیجزیره قشمشهرها و شهرستان های هرمزگان

اقامتگاه بوم گردی ناخدا علی صالح قشم

1/5 - (1 امتیاز)

اقامتگاه بوم گردی ناخدا علی صالح قشم در روستای سهیلی جزیره ی توریستی قشم واقع شده است. اقامتگاه بوم گردی ناخدا علی صالح قشم بوم گردی با داشتن 12 اتاق، در مجموع گنجایش اقامت 150 مسافر را دارد و برای اسکان تور ها بسیار مناسب می باشد. اتاق های این خانه بومی شامل 5 اتاق 12 متری، 1 اتاق 36 متری، 1 اتاق 24 متری و 5 اتاق 9 متری ست که در تمامی آنها سیستم سرمایشی (کولر گازی) موجود بوده و فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی هستند.

سرویس بهداشتی ایرانی، فرنگی وحمام عمومی بصورت مشترک در اختیار مسافران قرار دارد. اینترنت وای فای رایگان، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی ویژه ی تور های خارجی و راهنمای محلی از سایر امکانات و خدمات این بوم گردی جهت رفاه مسافران هستند.

 

دامپروری قشم

جزیره قشم تا حدودی توان بالقوه برای دامپروری را دارد و هم‌اکنون دامپروری به روش سنتی در جزیره انجام می‌گیرد. نزدیک به ۲۰۰۰ راس بز از نژادهای مخصوص تالی، جزیرتی، پاکستانی و هم چنین حدود ۳۰۰۰ راس گوسفند و گاو گوساله و چند هزار ماکیان در جزیره وجود دارد.

منابع تغذیه دام‌ها بیشتر از سرشاخه‌ها و برگ درختان حرا است. مردم جزیره نوعی غذا به نام «فخاره» برای دام‌های خود درست می‌کنند.

بیشتر دام‌ها در این جزیره در دشت مرکزی (یعنی توریان، رمکان، گربه دان و کاروان) هستند. شتر یا سفینه صحرا در گذشته از اهمیت خاصی برخوردار بوده که انطباق بیشتری با محیط جزیره داشته‌است و برای حمل و نقل وهم چنین شیر و گوشت نگهداری می‌شده‌است. شترداری بیشتر در روستای طبل، جی جیان، سهیلی و صلخ رایج است. تعداد شترها در این جزیره افزون بر ۳۰۰۰ نفر است.

کشاورزی قشم

در جزیره قشم به دلیل کمی بارندگی و نبود آب شیرین کافی، کشاورزی بسیار محدود است و بیشتر به صورت دیم صورت می‌گیرد و کشت غلات دیم نیز به دلیل یکنواختی بارندگی دستخوش نوسان زیاد می‌شود. به این ترتیب، تولید کشاورزی قشم را می‌توان ناچیز دانست. نواحی کشت آبی در دشت توریان و نواحی زراعت دیم در روستای طبل، گوران، سهیلی، گورزین، ملکی، لافت و گیاهدان واقع اند که نیمی از نخلستان‌های جزیره را در خود جای داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا