رودانشهرها و شهرستان های هرمزگان

روستای نازدشت رودان

4.6/5 - (7 امتیاز)

روستای نازدشت رودان در استان هرمزگان واقع شده است. این روستا در فاصله ۶۵ کیلومتری شمال رودان و در همسایگی استان کرمان می باشد.این روستا دارای جلوه هایی زیبا از طبیعت بکر و هم چنین باغات مرکبات می باشد.علاوه بر جاذبه های طبیعی ، آثار تاریخی نیز در این منطقه گردشگری وجو دارد.کلکسیونی از انواع مرکبات و ارقام مرغوب پرتقال، نارنگی وگریپ فروت از جمله محصولات باغ های زیبای نازدشت است.

باغ های مرکبات و نخلستان های زیبا روستای نازدشت رودان را به منطقه ای گردشگری برای گردش و تفریح مبدل کرده است.

 

کاخ و باغ شاه در نازدشت

کاخ و باغ شاه در نازدشت

کاخ نازدشت مربوط به دوره پهلوی دوم است. این اثر در تاریخ ۷ خرداد ۸۷ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.این کاخ بالای تپه ای درون باغی بزرگ در روستای نازدشت بنا شده است و از فضای این کاخ به کل روستا اشراف دارند.این منطقه گردشگری مکانی دنج و برای خوشگذرانی زمستانه شاه و درباریان بوده است.

 

 

استان هُرمُزگان نام یکی از استان‌های جنوبی ایران است که در شمال تنگه هرمز قرار گرفته و قطب گردشگری و اقتصاد ایران است. مرکز این استان، کلانشهر بندرعباس می‌باشد.

استان هرمزگان در حدفاصل بین مختصات جغرافیایی ۲۵ درجه و ۲۴ دقیقه تا ۲۸ درجه و ۵۷ دقیقه عرض شمالی و ۵۳ درجه و ۴۱ دقیقه تا ۵۹ درجه و ۱۵دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده‌است. این استان حدود ۶۸هزار کیلومتر مربع (کمابیش اندازه کشور گرجستان) مساحت دارد که از این نظر هشتمین استان کشور است.

هرمزگان از جهت شمال و شمال شرقی با استان کرمان، غرب و شمال غربی با استان‌های فارس و بوشهر از شرق با سیستان و بلوچستان همسایه بوده و جنوب آن را آب‌های گرم خلیج‌فارس و دریای عمان در نواری به طول تقریبی ۹۰۰ کیلومتر دربرگرفته‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا