پارسیانجاذبه های طبیعیشهرها و شهرستان های هرمزگان

قلعه کلات بهده

امتیازپست post

قلعه کلات بهده یکی از روستاهای شهرستان پارسیان در غرب این استان است.

روستاهای این مناطق هر کدام جاذبه های ناشناخته ای دارد که کمتر کسی اسم آن ها را شنیده یا برای دیدن آن ها به این مناطق آماده است.

روستای بهده جاذبه های متنوع و زیبایی دارد که هر کدام در نوع خود منحصر به فرد هستند.

از جمله جاذبه های این منطقه می توان به قلعه بهده ، چشمه شمس ، غار گیری کنار، لوور مدنو ، آسیاب های قدیمی،غار کلات عالی گنا  اشاره کرد.

اگر به منطقه جنوب و شهر پارسیان سفر کردید در نزدیکی این شهر به روستای بهده که مردمانی مهمان نوازو خونگرم دارد نیز سفر کنید و از دیدن جاذبه های آن لذت ببرید.

در بالاترین نقطه کوه کلات در وسط بهده قلعه ای زیبا به همین نام قرار داشته است. مهندسی ناشناخته در زمان محمد شاه قاجار در توصیف قلعه می گوید این قلعه دارای شش برج و دو اب انبار و چاهی به قدر صد زرع می باشد.

قلعه کلات بهده

شهرستان پارسیان

یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان در جنوب ایران است. مرکز آن شهر پارسیان است که فاصلهٔ آن تا بندر لنگه ۲۲۰ کیلومتر است. با توجه به اینکه این ناحیه گرم و مرطوب است، اما آب و هوای پارسیان از سایر نقاط استان معتدل‌تر است.

شهرستان پارسیان یکی از بخش‌های تابع شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان بوده‌است که در سال ۱۳۸۳ به شهرستان ارتقاء یافت.طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی در منطقه به وجود آمده‌است که به‌وسیله نهادهای دولتی و همچنین نیکوکاران بوده‌است.

 

نخلستان‌های پارسیان

در منطقه پارسیان نخلستان وسیعی وجود دارد و در زمان پیشین محصولات خرما و غله از این منطقه به هند ومومباسا برده می‌شده‌است و مردم منطقه از راه تجارت و سفر به هند و آفریقا امرا معاش می‌نموده‌اند، نخلستان پارسیان به شرح زیر است:

نخل فولاد، نخل جنگل غربی، جنگل بوخی، جنگل قاسمی‌ها، جنگل شیبانی‌ها، نخل خلفانی، نخل ملا خنجیها، نخل خجه کش (هیزم کش)، نخل درواه، نخل خواجه، نخل علی قاسم، نخل ملا اسحاق، نخل باقر حافظی، زریبه میر، زریبه ملا احمد وهزارها باغ‌ها و نخلستان‌هایی که در دوران گذشته در منطقه وجوده داشته‌است که متأسفانه به‌علت ایجاد سدهای کوچک در مسیر آبخور این زمین‌ها و کمبود آب شیرین، بیشتر نخل‌ها مرده و نابود شده‌اند. از زمان ایجاد این سدها اکثر نخلستان‌های منطقه خشک شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا