جاذبه های گردشگریجزیره هرمزشهرها و شهرستان های هرمزگان

دره مجسمه ها

امتیازپست post

یکی از محیط های بسیار شکننده در جزیره هرمز، دره مجسمه ها است. در این دره اشکال خاصی به واسطه فرسایش شکل یافته است. این دره نیز دارای ظرفیت تحمل پائینی است و عملا مدیریت بازدید آن بایستی مورد بازبینی قرار گیرد.

با چند صد متر پیاده‌روی به سمت ساحل، در راهی که ماسه‌های نقره‌ای در آن جلب توجه می‌کنند، سنگ‌هایی در اشکال مختلف وجود دارد. هر یک از این سنگ‌های شگفت‌انگیز با قدرت تخیل بینندگان به حیوانی تشبیه می‌شوند؛ یکی سر گوسفند، دیگری مرغ و خروس و تا دلتان بخواهد سنگ‌هایی شبیه اژدها در حالت‌های مختلف.

 

از شکل سنگ‌ها می‌توان دریافت که در طول هزاران سال که جزیره هرمز به تدریج از آب بیرون آمده، روند فرسایش روی آن‌ها نقش و نگار زده است.

 

ساحل اسپانیایی

از میان این دره پر پیچ و خم که عبور کنید با ساحل فوق العاده زیبایی روبرو می شوید که البته رسیدن به آن و گذر از میان صخره ها خیلی آسان نیست. به گفته ی بومی های جزیره دلیل نام گذاری این منطقه به ساحل اسپانیایی، روایت یکی از گردشگران خارجی بوده که به گفته او “در تمامی سفرهایش به نقاط مختلف جهان مشابه این ساحل را فقط در کشور اسپانیا دیده که حتی این ساحل از ساحل اسپانیا هم زیبا و جذاب تر است”.

این ساحل با صخره‌های سخت، مستحکم و مرتفعی که دارد هر گردشگر با هر سلیقه ای را به خود جذب می کند. زیبایی این ساحل را در تصاویر و متون نمی توان گُنجاند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا