بندر لنگهجاذبه های طبیعیشهرها و شهرستان های هرمزگان

ساحل مکسر بندر مقام

امتیازپست post

ساحل مکسر بندر مقام  از سواحل زیبای جنوب ایران در غرب هرمزگان و همجوار با خلیج فارس است. بندر لنگه از شهرستان‌های مهم غرب استان هرمزگان است که دارای بخش‌های بستک، گاوبندی، شیبکوه و جزیره کیش است. بندر مقام از روستاهای بخش شیبکوه در ۲۰۰ کیلومتری غرب بندر لنگه قرار دارد. بندر مقام یکی از بنادر اصلی منطقه گردشگری پارسیان است که ساحل زیبای مکسر در آن‌جا واقع شده است.

 

در هر سفر لحظات و تصویر‌هایی تا آخر عمر در خاطرمان می‌مانند که با یادآوری‌شان دلمان غنج می‌رود و از اینکه روزی در آن مکان حضور داشته‌ایم، خوشحال می‌شویم.

لحظات ناب در این سفر بی‌شمارند و زیبایی صخره‌ها هیچ‌گاه از خاطرتان پاک نخواهد شد و حس لمس‌کردن شن‌های نرم و شنا در دریا که از یادآوری‌اش دوباره سرشار از آرامش خواهید شد.

 

ساحل مکسر بندر مقام

 

حسی رمزگونه و رازآلود در اشکال این صخره‌ها نهفته است که باید در آن عمیق شد، باید با طبیعت ارتباط برقرار کرد. ارتباط انسان با طبیعت ریشه در ذات دارد و همان چیزی ا‌ست که انسان مدرن در خلاهای روحی خویش به‌دنبالش می‌گردد.

حتی اگر بارها و بارها به این مکان سفر کنید، هربار برایتان جلوه‌ای خاص و بی‌بدیل خواهد داشت. صخره‌هایی پر از اشکال گوناگون که حتی ساعت‌ها می‌توان به نظاره‌شان نشست‌؛ اشکال پنهان در پیچ‌وخم این صخره‌ها و زیبایی منحصر‌به‌فردشان مسحورکننده است.

آرامش، ارمغان گوش‌سپردن به موسیقی موج‌هایش است و زمین با وجود صخره‌ها و لایه‌های بی‌نظیرش برای این منطقه کم نگذاشته است. جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری در این مناطق وجود دارند که شنیدن درباره‌شان از زبان متخصصان زمین‌شناسی که زبان این لایه‌ها را می‌فهمند، لطفی دیگر دارد.

قطعا گردشگری در این منطقه در حوزه زمین‌شناسی به‌شدت ظرفیت کار و سرمایه‌گذاری دارد.

 

ساحل مکسر بندر مقام

 

مسیر دسترسی به ساحل مکسر

ساده‌ترین مسیر، پرواز به فرودگاه بندر لنگه و سپس حرکت با خودروی سواری به‌سمت ساحل مکسر است. می‌توانید با هواپیما، قطار یا اتوبوس به بندرعباس بروید و بعد از آن با طی مسیری تقریبا ۱۸۰کیلومتری خود را به شهرستان بندر لنگه برسانید و از آنجا به ساحل مکسر بروید.

از آنجا که ساحل مکسر در منطقه‌ای گرمسیری واقع شده است، بهترین زمان سفر به آن اواسط پاییز تا اوایل بهار است.

 

اقامت

چادرزدن، اجاره‌ خانه محلی و اقامتگاه بوم‌گردی گزینه‌هایی هستند که برای اقامت می‌توانید از بینشان انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا