جاذبه های طبیعیجزیره قشمشهرها و شهرستان های هرمزگان

دره تندیس ها در قشم

امتیازپست post

دره تندیس ها در قشم در بخش جنوبی جنگل حرا قرار گرفته است و به دلیل وجود اشکال و احجام طبیعی پر شمار نام دره تندیس ها را برآن نهادند. گویی این اشکال توسط یک هنرمند خِبره، سال‌ها به شکل دادن خاک و سنگ پرداخته است. آن چه که در منطقه دره تندیس ها به چشم می‌خورد، بازمانده دشتی است که زمانی به بام قشم می‌رسید. با بالا آمدگی تدریجی جزیره و عقب رفتن ساحل، بخش‌هایی به وجود آمد.

در حال حاضر دره تندیس ها یکی از این بخش‌ها محسوب می‌شود که فرسایش ساحلی چشمگیری را پس از بیرون آمدن از زیر آب متحمل شده است. این فرسودگی از سوی دریا به سمت بام قشم کاهش پیدا می‌کند. دره تندیس ها از لحاظ ساختاری شبیه به دره ستاره ها می‌ماند، با این تفاوت که وسعت بیشتری داشته است.

مسافران در مسیر رسیدن به دره تندیس ها می‌توانند از جنگل حرا به سمت روستای طبل حرکت کنند و از آنجا دوباره رو به پایین در مسیر سلخ به سمت بام قشم بروند که ناگهان با هیبتی از تندیس های غول آسا رو به رو می‎‌شوند. باور کردن اینکه تیشه هیچ بشری این تندیس ها را نتراشیده است، سخت به نظر می‌رسد. سنگواره‌هایی را می‌توانید در قسمت‌هایی از دره تندیس ها ببینید که بیشتر مربوط به صدف های دو کفه‌ای است و در برخی نقاط به صورت توده‌ای جمع شده‌اند.

از دیگر دیدنی های قابل توجه که در دره تندیس ها دیده می‌شود، وجود پدیده‌های رسوبی آن است که به مانند ترک‌های گِلی، چشم اندازه زیبایی از دره را به شما نشان می‌دهد. اگر قصد بازدید از جزیره قشم را دارید از تماشای دره تندیس ها غافل نشوید، چرا که از اشکال عجیبی دیدن می‌کنید.

 

دره تندیس ها در قشم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا