بازی های محلیبندرعباسشهرها و شهرستان های هرمزگان

بازی محلی هفت سنگ

3.5/5 - (243 امتیاز)

بازی هفت سنگ بالا از جمله بازی های بومی و محلی هرمزگانی هاست که در جای جای این استان به صورت دسته جمعی در ایام شادی و مهمانی ها در کوه و دشت انجام می شود و همچنان طرفداران زیادی در این استان دارد که روز به روزبه تعداد هواداران این ورزش بومی و محلی افزایش می یابد.

این بازی که تعداد بازیکنان آن چهار نفر اصلی و یک نفر به عنوان ذخیره است نیاز به وسایل پیچیده و زیادی ندارد و تنها با داشتن هفت سنگ و یک توپ کوچک می توان این بازی را انجام داد و در گذشته های دور در روستا های هرمزگان که دسترسی به امکانات رفاهی کم بود از دمپایی پلاستیکی به جای توپ استفاده می شد.

به قید قرعه تیم شروع کننده بازی مشخص شده و نفر اول تیم مهاجم از پشت خط پرتاب، توپ را با دست به سمت سنگ‌ها در مدت کمتر از سه ثانیه پرتاب می‌ کند.

اگر توپ به سنگ‌ها اصابت نکند نفر بعدی تیم مهاجم پرتاب را انجام می‌دهد و پس از اینکه سنگ‌ها به زمین ریخته شد بازیکنان مدافع توپ را برداشته و سعی می‌کنند با پاس‌کاری و حرکت، بازیکنان تیم مهاجم را که قصد چیدن سنگ‌ها را دارند با توپ بزنند.

بازیکنی که توپ به او اصابت نماید از زمین بازی خارج می‌شود، اگر مدافعین همه بازیکنان مهاجم را با توپ بزنند برنده خواهند شد؛ اما اگر قبل از اینکه همه بازیکنان تیم مهاجم از بازی خارج شوند بازیکنی موفق به چیدن سنگ‌ها شود، آن تیم برنده بازی خواهد بود.

این بازی به ایجاد روحیه همکاری، تقویت و مهارت نشانه گیری و بهبود در سرعت و سرگرمی و شادی و دوستی بیشتر کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا