اقامتگاه ها بوم گردیجزیره قشمشهرها و شهرستان های هرمزگان

اقامتگاه بوم گردی فتاحی قشم

امتیازپست post

اقامتگاه بوم گردی فتاحی قشم یک خانه بومی در یکی از روستا های جزیره قشم به نام شیب دراز با جمعیتی نزدیک به 500 گردشگر می باشد. از جاذبه های طبیعت گردی و گردشگری این روستا لاکپشت های پوزه عقابی هستند که در آنجا زندگی و در سواحل زیبای آن منطقه تخم گذاری می کنند و دلیل مشهور شدن این روستا شده اند.

 

اقامتگاه بوم گردی فتاحی قشم چندین اتاق به ظرفیت های 5 الی 12 نفره دارد که برخی از آن ها دارای سرویس های بهداشتی مجزا بوده و سایر اتاق ها از سرویس مشترک استفاده می کنند. همچنین حمام نیز به صورت عمومی در این اقامتگاه وجود دارد.

 

از امکانات دیگر این اقامتگاه که برای آسایش مسافران و توریست گردان مهیا شده، می توان به پارکینگ اختصاصی، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای تور محلی، رخت شور خانه و اینترنت اشاره کرد.

گردشگران عزیز می توانند با گذرادن اقامت خود در این اقامتگاه انواع غذا های محلی و بومی این منطقه مانند پودینی کوسه، هواری چکو میگ (پلو بچه میگو تازه صید شده)، برنج دیشو، عنکاس، موفلک، هواری و … را سفارش دهند و از عطر و طعم مواد اولیه دریایی آن ها لذت ببرند.

 

معادن قشم

در جزیره قشم معادن گوناگونی از قبیل نمک، خاک سرخ، گاز سنگ آهن و … وجود دارد که به‌ویژه در گذشته سبب رونق تجاری این جزیره بوده‌است و قسمتی از مشاغل جزیره نشینان را تأمین می‌کرده‌است.

معدن سنگ لاشه تلمبر واقع در ۱۰ کیلومتری باختر بندر قشم با تولید سالانه ۳۵ هزار تن و معدن سنگ لاشه قشم واقع در ۱۴ کیلومتری جنوب غربی شهر قشم با تولید سالانه ۲۷۰۰ تن از مهم‌ترین معدن‌های قشم به‌شمار می‌روند.

از جمله معادن عمده جزیره قشم، نمکدان است که به صورت تپه نمکی مدور (مخروطی) و به قطر قاعده ۷ کیلومتر در ارتفاع ۲۳۷ متر از سطح دریا قرار دارد. این منبع دارای بهترین نمک است که ذخائر آن ۴۲۰ هزار تن برآورد شده‌است.

گاز جزیره قشم در سنوات گذشته برای اولین بار به وسیله شرکت ایران و انگلیس کشف و حفر شد به‌طوری‌که در منطقه کارگاه سه چاه نفت زده‌اند که عمق یکی از آن‌ها تا ۳۰۰۰ متر می‌رسد اما سر چاه‌ها را بسته‌اند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا