جاذبه های مذهبیحاجی آبادشهرها و شهرستان های هرمزگان

آستانه امامزاده سیدمحمد

امتیازپست post

هرمزگان از دیرباز به استان بندری و آفتاب، گرما و شرجی معروف است، استانی که بیشتر گردشگران آن را دریا و جزیره های زیبای، قشم، هرمز و کیش بیشتر می شناسد اما طبیعت سرسبز و آب و هوای سر و خنک شهرها و روستاهای شهرستان حاجی آباد فرصتی مناسب برای گردشگرانی است که با این منطقه به خوبی آشنا نیستند.

شهرستان حاجی آباد یکی از شهرستان های خوش آب و هوای هرمزگان در محور ترانزیتی بندرعباس به سیرجان واقع شده که دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری است وهرساله پذیرای گردشگران به خصوص از سمت شمال هرمزگان است.

این شهرستان در فاصله 165کیلومتری شمال بندرعباس و در کنار جاده بندر به سیرجان با یکهزار و 200 متر ارتفاع از سطح دریا در شمال هرمزگان قرار دارد.

حاجی آباد از شمال به شهرستان سیرجان(استان کرمان)، از شرق بخش وکیل آباد (استان کرمان)، از غرب به شهرستان داراب(استان فارس) و از جنوب به بخش فین (شهرستان بندرعباس) محدود می شود و از اهمیت جغرافیایی و ترانزیتی فراوانی برخوردار است.

گردشگرانی که استان هرمزگان و سیرجان را برای ورود به شهرستان بندرعباس انتخاب می کنند باید از حاجی آباد عبور کنند.

 

**امامزاده سید محمد(ع) آرامش بهاری گردشگران نوروزی

به طور معمول بیشتر گردشگرانی که با طبیعت و جاذبه های گردشگری در حاجی آباد آشنا هستند ترجیح می دهند چند روزی تا رسیدن به شهر بندرعباس، از آب و هوای حاجی و جاذبه های دیدنی این منطقه لذت ببرند.

نخستین محلی که به طور معمول برای بیشتر مردم ایران جاذبه دارد، استفاده از محیط معنوی و آرامش بخش امامزاده ها و بقاع متبرکه است.

مهمانان اهل گردش در بدو ورود به شهر حاجی آباد به طور معمول امامزاده سید محمد(ع) و امیرنظام الدین(ع) این شهر را برای استراحت و تجدید روح و روان خود انتخاب می کنند.

امامزاده سید محمد(ع) از طریق ابوجعفر عبدالله عوکلاتی فرزند امام کاظم (ع)، متصل به خاندان عصمت و طهارت است، در ورودی شهر حاجی آباد قرار دارد و با توجه به همجواری با گلزار شهدای شهر یکی از مرکزهای مورد توجه مردم این شهرستان و گردشگران نوروزی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا